Aktuell informasjon

Tallink Silja trafikkerer følgende ruter →
Aktuell informasjon angående coronavirus (covid 19) →

 

Tallink Silja trafikkerer følgende ruter

For spørsmål vennligst kontakt oss på:
https://www.tallinksilja.se/kontakta-oss

Publicerad: 31.03.2020, uppdaterad 12.10.2020

 

TALLINK GRUPPEN GJØR ENDRINGER I FERGETRAFIKK FRA SEPTEMBER 2020

Tallink Gruppen kunngjør i dag at det er tatt en beslutning om høsttrafikken, som resulterer i skips- og ruteendringer fra september.

På ruten Helsinki-Riga er det besluttet å erstatte Silja Serenade med Baltic Queen / Romantika fra 14. september 2020. Silja Serenade vil bli tatt ut av drift og lagt opp i Helsingfors havn inntil videre. Når skipet er tilbake i tjeneste avhenger av hvordan Corona-pandemien utvikler seg, endringer i reisebegrensninger og mulige beslutninger om statsstøtte til sjøtransport.

Denne endringen betyr også at selskapets nylig gjenåpnede linje Tallinn-Stockholm og linjen Riga-Stockholm vil trafikkeres av Victoria I fra 6. september 2020. Victoria reiser fra Tallinn til Stockholm på søndager, fra Stockholm til Riga på mandager, fra Riga til Stockholm på tirsdager og fra Stockholm til Tallinn på onsdager.

Selskapet har også besluttet å ta Isabelle ut av drift fra 1. september 2020, og Romantika ut av drift fra begynnelsen av oktober til 31. mars, eller til nye beslutninger tas av selskapet. Silja Symphony vil fortsette å bli tatt ut av rutetjeneste, mens selskapet fortsetter å identifisere muligheter for spesielle cruise for dette og andre fartøy i gruppens flåte.

"Vi er tvunget til å gjøre denne endringen av skip på Helsinki-Riga-ruten fordi det ikke er økonomisk mulig å fortsette å operere denne ruten med et skip på størrelse med Silja Serenade nå som høysesongen er over" sa Paavo Nõgene, administrerende direktør i Tallink Grupp.

“De nåværende prognosene for antall passasjerer for lavsesongen indikerer at vi vil kunne operere denne linjen effektivt med et mindre fartøy, og likevel sikre mer enn tilstrekkelige muligheter for sosial distansering for alle ombord” sier Nõgene.

"Vi vil takke de estiske, finske og svenske maritime fagforbund for konstruktivt samarbeid og forståelse under denne krisen. Vi beklager at vi har måttet ta denne avgjørelsen, spesielt siden det betyr at vi må avbryte Silja Serenades operasjoner for øyeblikket og iverksette oppsigelsesprosesser med det finske mannskapet. Dette fordi det ikke er noen økonomisk levedyktig rute å reise med et skip av denne størrelsen i den situasjonen vi er i akkurat nå, med reisebegrensninger og ingen statsstøtte til skipets operasjoner," sa Nõgene.

Tallink Gruppens skip som opererer på rutene Tallinn-Helsinki, Muuga-Vuosaari, Paldiski-Kapellskär og Turku-Stockholm fortsetter å operere som vanlig.
 

For spørsmål vennligst kontakt oss på:
https://www.tallinksilja.se/kontakta-oss

Publicerad: 31.08.2020

 

Aktuell informasjon angående coronavirus (covid-19)

Vår høyeste prioritet på Tallink Silja er våre gjesters og medarbeideres helse, velvære og sikkerhet. Vi følger de instruksjoner og anbefalinger som kommer fra ulike myndigheter og bransjeorganisasjoner. I Sverige er dette først og fremst Folkhälsomyndigheten og foreningen Svensk Sjöfart. Vi anbefaler reisende som har spørsmål om coronaviruset om å søke informasjon på Svenska Folkhälsomyndighetens hjemmeside https://www.folkhalsomyndigheten.se/, der du også finner den sist oppdaterte informasjonen.

Kansellerte seilinger:
Den som har bestilt reise som ikke lar seg gjennomføre grunnet kansellert avgang, har som hovedregel krav på ombooking av reisen eller refusjon.

Gjelder for reiser med avreisedato senest 10. januar 2021 på avganger som er kansellert på grunn av reisebegrensninger.

  • Om du endrer en booking med avreise senest 10.januar 2021 til senere avgang kan du uten kostnad booke om til en reise av samme verdi. Endres reisen til en dyrere avgang må mellomlegget betales.
  • Gjelder ikke spesialcruise og visse gruppereiser
  • Følgende endringer er ikke mulig å gjøre selv online, men må gjøres via kundeservice www.tallinksilja.se/kontakta-oss
Om du planlegger en reise lenger frem i tid, så anbefaler vi at du kjøper vår avbestillingsforsikring. Les mer her.
 

Club One-poEng

Er du Club One-medlem trenger du ikke å tenke på om dine poeng snart eldes. Vi har besluttet at ingen poeng kommer til forfalle fra 12.3 2020-31 til 12.2020. Med en forlenget gyldighetstid håper vi at du kan bruke poengene når du booker bonusreiser, oppgraderinger på hotell eller når du gjør innkjøp i Tallinks webshop også etter den vanlige 24-månedersperioden har passert. Du beholder også ditt medlemsnivå. Om ditt nivå har en sluttdato mellom 12.3 - 30.12.2020, forlenges den til 31.12 2020.

Publicerad: 12.03.2020, uppdaterad 27.07.2020