Aktuell informasjon

Tallink Silja trafikkerer følgende ruter →
Aktuell informasjon angående coronavirus (covid 19) →

 

Tallink Silja trafikkerer følgende ruter

For spørsmål vennligst kontakt oss på:
https://www.tallinksilja.se/kontakta-oss

Publicerad: 31.03.2020, uppdaterad 9.12.2020

 

TILTAK FOR DIN SIKKERHET OG TRYGGHET)

For å kunne si velkommen til reisende på en trygg og sikker måte har vi, sammen med Svensk Sjöfart begynt en ny bransjestandard for sikre reiser under Coronapandemien, som består i en rekke konkrete sikkerhetstiltak som gjelder under hele reisen. Hele dokumentet med tiltak finnes her.

Noen eksempel på sikkerhetstiltak er:

  • Begrenset antall passasjerer om bord. I en periode tillater vi kun halvparten av passasjerantallet.
  • “Hold avstand”-skilt og markeringer finnes i terminalen og om bord.
  • Begrenset antal personer som samtidig får besøke restauranter, kaféer, butikker, etc. om bord. Visse områder er stengt inntil videre, f. eks. ballhav.
  • Avstand holdes mellom bord i restauranter, kaféer og barer.
  • Matserveringen til frokost og middagsbuffet er tilpasset. Hånddesinfeksjonsstasjoner finnes i begynnelsen av buffetdisken og ved kaffe- og drikkestasjonen. Engangshansker er tilgjengelige for kunder. Maskiner og flater blir kontinuerlig desinfisert.
  • Hånddesinfeksjons-stasjoner finnes om bord og i terminalen.
  • Rengjøring i terminal og om bord. Nøye og ofte rengjøring og desinfeksjon av lugarer, restauranter, butikker og øvrige allmenne rom.
  • Personale i kjøkken, restauranter og kaféer har på plasthansker.
  • All ferdigmat serveres innpakket på en sikker måte.
  • Skjermer er satt opp ved informasjonsdisk og i alle kasser for å holde avstand mellom reisende og personal.

 

Aktuell informasjon angående coronavirus (covid-19)

Vår høyeste prioritet på Tallink Silja er våre gjesters og medarbeideres helse, velvære og sikkerhet. Vi følger de instruksjoner og anbefalinger som kommer fra ulike myndigheter og bransjeorganisasjoner. I Sverige er dette først og fremst Folkhälsomyndigheten og foreningen Svensk Sjöfart. Vi anbefaler reisende som har spørsmål om coronaviruset om å søke informasjon på Svenska Folkhälsomyndighetens hjemmeside https://www.folkhalsomyndigheten.se/, der du også finner den sist oppdaterte informasjonen.

Kansellerte seilinger:
Den som har bestilt reise som ikke lar seg gjennomføre grunnet kansellert avgang, har som hovedregel krav på ombooking av reisen eller refusjon.

Gjelder for reiser med avreisedato senest 10. januar 2021 på avganger som er kansellert på grunn av reisebegrensninger.

  • Om du endrer en booking med avreise senest 10.januar 2021 til senere avgang kan du uten kostnad booke om til en reise av samme verdi. Endres reisen til en dyrere avgang må mellomlegget betales.
  • Gjelder ikke spesialcruise og visse gruppereiser
  • Følgende endringer er ikke mulig å gjøre selv online, men må gjøres via kundeservice www.tallinksilja.se/kontakta-oss
Om du planlegger en reise lenger frem i tid, så anbefaler vi at du kjøper vår avbestillingsforsikring. Les mer her.
 

Club One-poEng

Er du Club One-medlem trenger du ikke å tenke på om dine poeng snart eldes. Vi har besluttet at ingen poeng kommer til forfalle fra 12.3 2020-31 til 12.2020. Med en forlenget gyldighetstid håper vi at du kan bruke poengene når du booker bonusreiser, oppgraderinger på hotell eller når du gjør innkjøp i Tallinks webshop også etter den vanlige 24-månedersperioden har passert. Du beholder også ditt medlemsnivå. Om ditt nivå har en sluttdato mellom 12.3 - 30.12.2020, forlenges den til 31.12 2021.

Publicerad: 12.03.2020, uppdaterad 18.12.2020