Aktuell informasjon

Tallink Silja trafikkerer følgende ruter →
Tallink Grupp åpner opp trafikk for reisende til Finland fra den 14.mai →
Gratis ombooking av reiser →

TALLINK SILJA TRAFIKKERER FØLGENDE RUTER

  • Stockholm - Åbo (via Långnäs) med Galaxy og Baltic Princess
    Ordinær tidstabell. Frakt og passasjerer med/uten kjøretøy.
    Passasjerbookinger online eller via Tallink Silja kundeservice i Norge, tel: 73 88 41 40 (mandag-fredag 0830-1600).
    Kan også bookes via Tallink Silja kundeservice i Sverige: https://www.tallinksilja.se/kontakta-oss, eller tel: +46 8 22 21 40
    Fraktbookinger via Cargo booking: cargo.booking@tallinksilja.com, tel +358 208 74266, tel +46 8 666 3555

    OBS! Passasjerer som vil reise til Finland må kontrollere nøye at man har rett til å komme inn i landet etter gjeldende reiserestriksjoner i Finland. Les mer på: https://www.raja.fi/aktuellt/instruktioner_gransovergang

  • Helsingfors – Tallinn med Megastar
    Ordinær tidstabell. Frakt og passasjerer med/uten kjøretøy.
    Passasjerbookinger online eller via Tallink Silja kundeservice i Norge, tel: 73 88 41 40 (mandag-fredag 0830-1600).
    Kan også bookes via Tallink Silja kundeservice i Sverige: https://www.tallinksilja.se/kontakta-oss, eller tel: +46 8 22 21 40
    Fraktbookinger via Cargo booking: cargo.booking@tallinksilja.com, tel +358 208 74266, tel +46 8 666 3555.

  • Stockholm – Paldiski (EST) med Isabelle 12.7-31.8.
    Passasjerer med kjøretøy.
    Passasjerbookinger online eller via Tallink Silja kundeservice i Norge, tel: 73 88 41 40 (mandag-fredag 0830-1600).
    OBS! Passasjerer som vil reise til Estland må kontrollere nøye at man har rett til å komme inn i landet etter gjeldende reiserestriksjoner i Estland. Les mer på: https://vm.ee/en
     
  • Kapellskär – Paldiski (EST) med Regal Star
    Ordinær tidstabell. Kun frakt
    Fraktbookinger via Cargo booking: booking.cargo@tallink.ee, tel. +372 612 8686.

  • Helsingfors – Riga med Silja Serenade 26.6-15.8.2020.
    Passasjerbookinger online eller via Tallink Silja kundeservice i Norge, tel: 73 88 41 40 (mandag-fredag 0830-1600).
    Kan også bookes via Tallink Silja kundeservice i Sverige: https://www.tallinksilja.se/kontakta-oss, eller tel: +46 8 22 21 40
     
  • Nordsjö (FIN) – Tallinn med Seawind
    Kun frakt.
    Fraktbookinger via Cargo booking: cargo.booking@tallinksilja.com, tel +358 208 74266, tel +46 8 666 3555.

    OBS! Passasjerer som vil reise til Estland må kontrollere nøye at man har rett til å komme inn i landet etter gjeldende reiserestriksjoner i Estland. Les mer på: https://vm.ee/en

For spørsmål vennligst kontakt oss på
https://www.tallinksilja.se/kontakta-oss

Publicerad: 31.03.2020, endret 17.06.2020

 

 

Tallink Grupp åpner opp trafikk for reisende til Finland fra den 14.mai

Den finske regjeringen besluttet 4.mai å tillate arbeidsreiser og andre nødvendige reiser til Finland fra og med 14. mai. Tallink Gruppen kommer derfor i dag til å åpne billettsalget for passasjerer som vil reise til Finland. Billettsalget for passasjerer fra Finland har vært åpent i hele perioden med unntaktstillstand i Finland.

Ut i fra disse nye omstendighetene kommer Tallink Gruppen å sette inn sitt andre pendlerskip Star til Ruten Tallinn-Helsingfors for avganger med høy belastning fra fredag 15.mai. Skipet Megastar kommer til å fortsette å traffikere ruten Tallinn-Helsingfors som normalt.

Passasjertrafikken med ferjer til Finland ble avbrutt 11. april 2020 av den finske regjeringen for å forhindre spredning av Coronaviruset. I takt med at situasjonen har forbedret seg, bestemte den finske regjeringen 4.mai å igjen åpne passasjertrafikken med ferger til Finland for medborgere innen Schengen som må reise til Finland pga. arbeid eller andre nødvendige grunner. Grensekontrollen ved de finske grensene kommer til å bli, også etter den 14.mai. Fornøyelsesreiser til Finland er fortsatt ikke tillatt og beslutningen om å åpne for turisme til Finland kommer til å gjøres av den finske regjeringen i takt med hvordan Coronakrisen forbedres videre. Mennesker som reiser til Finland må fortsatt følge de strenge reglene for hygiene og helse som myndighetene har innført.

”Vi er glade for den finske regjeringens beslutning. Det er tydelig at når virus-situasjonen forbedres må vi begynne med å gradvis åpne opp grensene slik at økonomien kan begynne å gå igjen. Det er veldig viktig, ikke minst i dagens verden der vår økonomi er så tett sammenvevd med våre naboland” sier Marcus Risberg, vd for Tallink Silja AB.

Konsernets skip står klare og forberedt for å gradvis begynne trafikken igjen, Selskapet har de siste ukene hatt en dialog med myndighetene for å sikre at Tallink Gruppen implementerer alle sikkerhetstiltak som er nødvendige for en trygg reise for både passasjerer og personell.

”Mange av sikkerhetstiltakene fantes allerede på våre skip innen krisen eskalerte, og nå fortsetter vi arbeidet med å forbedre og innføre enda flere tiltak i samråd med myndighetene. Det er klart at antallet passasjerer kommer til å være begrenset og ikke alle våre skip kommer tilbake i trafikk på alle ruter med en gang. Men den finske regjeringens beslutning er et lite steg fremover og vi kommer naturligvis til å starte opp gradvis og i samråd med regjeringene i våre destinasjonsland”, sier Marcus Risberg.

Fra 5. mai kan passasjerer som behøver å reise til Finland for arbeid eller av andre nødvendige årsaker kjøpe billett til Finland med Tallink Gruppens skip Megastar, Star, Baltic Princess og Silja Galaxy for avganger fra og med den 14. mai.

Noen av de tiltak som har blitt gjennomført om bord på Tallink Gruppens skip, for å sikre sikkerheten for ansatte og passasjerer er:
 
  • Begrensing av antall passasjerer til max halvparten av passasjerkapasiteten om bord under en periode, for å sikre nok plass for å kunne holde avstanden på 2 meter mellom passasjerer.
  • Desinfiseringsstasjoner om bord og i terminaler.
  • Nøyere og oftere rengjøring og desinfeksjon av flater om bord og i terminaler.
  • ”Hold avstand”-skilt og markeringer settes opp om bord og i terminaler.
  • Begrensinger av antall personer som kan være samtidig i restauranter, caféer, butikker, etc, om bord innføres.
  • Personalet i kjøkken, restauranter, caféer, etc kommer til å ha på ansiktsmasker i en overgangsperiode.
Passasjerer som vil reise til Finland må kontrollere at man har rett til å komme inn i landet etter restriksjonene i Finland. Les instruksjoner på Finlands grensevesen https://www.raja.fi/aktuellt/instruktioner_gransovergang#

For spørsmål vennligst kontakt oss på:
https://www.tallinksilja.se/kontakta-oss

Publicerad: 06.05.2020, uppdaterad: 08.05.2020

 


Aktuell informasjon angående coronavirus (covid-19)

Vår høyeste prioritet på Tallink Silja er våre gjesters og medarbeideres helse, velvære og sikkerhet. Vi følger de instruksjoner og anbefalinger som kommer fra ulike myndigheter og bransjeorganisasjoner. I Sverige er dette først og fremst Folkhälsomyndigheten og foreningen Svensk Sjöfart. Vi anbefaler reisende som har spørsmål om coronaviruset om å søke informasjon på Svenska Folkhälsomyndighetens hjemmeside https://www.folkhalsomyndigheten.se/, der du også finner den sist oppdaterte informasjonen.

Akkurat nå kan du som reiser på et av våre cruise med avreise senest 31.august 2020 kostnadsfritt booke om din reise*

*Vilkår for ombooking av reiser bokade innan 31.mai 2020

  • Om du endrer en booking med avreise senest 31.august til avreise i september, oktober eller november 2020, kan du uten kostnad booke om til en reise av samme verdi
  • Om du endrer en booking med avreise senest 31.august til avreise i juni, juli, august eller desember 2020/2021, så betaler du kun prisforskjellen som oppstår i og med at det er høyere priser under høysesongen
  • Gjelder ikke spesialcruise og visse gruppereiser
  • Følgende endringer er ikke mulig å gjøre selv online, men må gjøres via kundeservice www.tallinksilja.se/kontakta-oss
Om du planlegger en reise lenger frem i tid, så anbefaler vi at du kjøper vår avbestillingsforsikring. Les mer her.
 

Club One-poäng

Är du Club One-medlem ska du inte behöva tänka på om dina poäng snart går ut, vi har beslutat att inga poäng kommer förfalla 12.3 2020-30.9 2020. Med en utökad giltighetsperiod hoppas vi att du kan använda poängen när du bokar bonusresor, uppgraderingar på hotell eller när du gör inköp i Tallinks webbshop även efter det att den vanliga perioden på 24 månader har passerat. Du behåller även din medlemsnivå. Om din nivå har ett slutdatum mellan 12.3 – 29.9 2020, förlängs den till 30.9 2020. Om din nivå gått ut i början av perioden, återställs din medlemsnivå inom kort. Uppgraderingar sker som vanligt.

Publicerad: 12.03.2020