Aktuell informasjon
Tallink Silja trafikkerer følgende ruter →
Aktuell informasjon angående coronavirus (covid 19) →
Tallink Silja trafikkerer følgende ruter
- SVERIGE - FINLAND
Stockholm - Åbo (via Mariehamn/Långnäs) med Galaxy och Baltic Princess
Ordinær tidstabell. Frakt og passasjerer med/uten kjøretøy.
Passasjerbookinger online eller via Tallink Silja kundeservice i Norge, tel: 73 88 41 40 (mandag-fredag 0830-1600).
Fraktbookinger via Cargo booking: cargo.booking@tallinksilja.com, tel +358 208 74266, tel +46 8 666 3555
OBS! Passasjerer som vil reise til Finland må kontrollere nøye at man har rett til å komme inn i landet etter gjeldende reiserestriksjoner i Finland. Les mer på:www.raja.fi/sv/anvisningar-om-gransovergang-corona og www.raja.fi/sv/vanliga-fragor-om-inverkan-av-coronaviruset-pa-gransovergangen samt Institutet för hälsa och välfärd (THL) https://thl.fi/sv/web/infektionssjukdomar-och-vaccinationer/aktuellt/aktuellt-om-coronaviruset-covid-19/resor-och-coronaviruspandemin - SVERIGE - ESTLAND
Akkurat nå seiler vi ikke direkte mellom Stockholm og Tallinn, men du kan komme deg til Tallinn via Finland!
Reis med ferge fra Stockholm til Åbo i Finland, og deretter fra Helsinki til Tallinn. Det er kun ca. en 2 timers kjøretur mellom Åbo og Helsinki. Vi seiler begge rutene hver dag, og Helsinki-Tallinn seiler vi flere ganger om dagen.
OBS! Passasjerer som vil reise til Estland må kontrollere at man har lov til å komme inn i landet etter reiserestriksjoner i Estland.
Les mer: https://www.politsei.ee/en/instructions/emergency-situation och Estlands utrikesministerium: https://vm.ee/en/information-countries-and-self-isolation-requirements-passengers och Estlands officiella informationssida om covid-19: https://www.kriis.ee/en/travelling-and-border-crossing
Stockholm - Tallinn (via Mariehamn): 2.6.-31.12.2021
Kapellskär - Paldiski (EST) med Regal Star, Sailor eller Isabelle 1.9.2020-31.5.2021
Passasjerer med kjøretøy.
Passasjerbookinger online eller via Tallink Silja kundeservice i Norge, tel: 73 88 41 40 (mandag-fredag 0830-1600). - SVERIGE - LATVIA
OBS! Passasjerer som vil reise til Latvia må kontrollere at man har lov til å komme inn i landet etter reiserestriksjoner i Latvia.
Les mer:
https://covid19.gov.lv/en/support-society/careful-travel/persons-who-wish-arrive-latvia och Lettlands utrikesministerium: https://www.mfa.gov.lv/en/consular-information/news/66019-emergency-situation-in-latvia-to-restrict-the-spread-of-covid-19 och Latvian Center for Disease Prevention and Control (SPKC): https://www.spkc.gov.lv/lv/if-returning-toentering-latvia
Fra og med 12.10.2020 må samtlige personer som ankommer Latvia fylle inn et elektronisk innreiseskjema. Skjemaet finnes tilgjengelig på https://covidpass.lv. Skjemaet skal fylles inn og bekreftes 48 timer innen man krysser grensen til Latvia. Reisende som ikke følger disse regler kan få en bot på mellom 10-2000 EUR.
Stockholm – Riga : all trafikk er innstilt inntil videre.
Akkurat nå seiler vi ikke direkte mellom Stockholm og Riga, men du kan komme deg til Riga via Finland og Estland!
Reis med ferge fra Stockholm til Åbo i Finland, og deretter fra Helsinki til Tallinn.
Det er kun ca. en 2 timers kjøretur mellom Åbo og Helsinki.
Vi seiler begge rutene hver dag, og Helsinki-Tallinn seiler vi flere ganger om dagen.
- FINLAND/ESTLAND - ESTLAND/LATVIA/FINLAND
Helsingfors - Tallinn med Megastar, Star
Nordsjö (FIN) - Tallinn med Seawind
Kun frakt. - Passasjerbookinger online eller via Tallink Silja kundeservice i Norge, tel: 73 88 41 40 (mandag-fredag 0830-1600).
Fraktbookinger via Cargo booking: cargo.booking@tallinksilja.com, tel +358 208 74266, tel +46 8 666 3555.
For spørsmål vennligst kontakt oss på:
https://www.tallinksilja.se/kontakta-oss
Publicerad: 31.03.2020, uppdaterad 9.12.2020
TILTAK FOR DIN SIKKERHET OG TRYGGHET)
For å kunne si velkommen til reisende på en trygg og sikker måte har vi, sammen med Svensk Sjöfart begynt en ny bransjestandard for sikre reiser under Coronapandemien, som består i en rekke konkrete sikkerhetstiltak som gjelder under hele reisen. Hele dokumentet med tiltak finnes her.
Noen eksempel på sikkerhetstiltak er:
- Begrenset antall passasjerer om bord. I en periode tillater vi kun halvparten av passasjerantallet.
- “Hold avstand”-skilt og markeringer finnes i terminalen og om bord.
- Begrenset antal personer som samtidig får besøke restauranter, kaféer, butikker, etc. om bord. Visse områder er stengt inntil videre, f. eks. ballhav.
- Avstand holdes mellom bord i restauranter, kaféer og barer.
- Matserveringen til frokost og middagsbuffet er tilpasset. Hånddesinfeksjonsstasjoner finnes i begynnelsen av buffetdisken og ved kaffe- og drikkestasjonen. Engangshansker er tilgjengelige for kunder. Maskiner og flater blir kontinuerlig desinfisert.
- Hånddesinfeksjons-stasjoner finnes om bord og i terminalen.
- Rengjøring i terminal og om bord. Nøye og ofte rengjøring og desinfeksjon av lugarer, restauranter, butikker og øvrige allmenne rom.
- Personale i kjøkken, restauranter og kaféer har på plasthansker.
- All ferdigmat serveres innpakket på en sikker måte.
- Skjermer er satt opp ved informasjonsdisk og i alle kasser for å holde avstand mellom reisende og personal.
Aktuell informasjon angående coronavirus (covid-19)
Vår høyeste prioritet på Tallink Silja er våre gjesters og medarbeideres helse, velvære og sikkerhet. Vi følger de instruksjoner og anbefalinger som kommer fra ulike myndigheter og bransjeorganisasjoner. I Sverige er dette først og fremst Folkhälsomyndigheten og foreningen Svensk Sjöfart. Vi anbefaler reisende som har spørsmål om coronaviruset om å søke informasjon på Svenska Folkhälsomyndighetens hjemmeside https://www.folkhalsomyndigheten.se/, der du også finner den sist oppdaterte informasjonen.
Kansellerte seilinger:
Den som har bestilt reise som ikke lar seg gjennomføre grunnet kansellert avgang, har som hovedregel krav på ombooking av reisen eller refusjon.
Gjelder for reiser med avreisedato senest 10. januar 2021 på avganger som er kansellert på grunn av reisebegrensninger.
- Om du endrer en booking med avreise senest 10.januar 2021 til senere avgang kan du uten kostnad booke om til en reise av samme verdi. Endres reisen til en dyrere avgang må mellomlegget betales.
- Gjelder ikke spesialcruise og visse gruppereiser
- Følgende endringer er ikke mulig å gjøre selv online, men må gjøres via kundeservice www.tallinksilja.se/kontakta-oss
Club One-poEng
Er du Club One-medlem trenger du ikke å tenke på om dine poeng snart eldes. Vi har besluttet at ingen poeng kommer til forfalle fra 12.3 2020-31 til 12.2020. Med en forlenget gyldighetstid håper vi at du kan bruke poengene når du booker bonusreiser, oppgraderinger på hotell eller når du gjør innkjøp i Tallinks webshop også etter den vanlige 24-månedersperioden har passert. Du beholder også ditt medlemsnivå. Om ditt nivå har en sluttdato mellom 12.3 - 30.12.2020, forlenges den til 31.12 2021.Publicerad: 12.03.2020, uppdaterad 18.12.2020